privacy/klachten

Hoe gaan wij om met je gegevens? Wat gebeurt er wanneer je ontevreden bent of een klacht hebt? Hierover meer hieronder.

 

Privacy
Hoe wij met je gegevens omgaan is vastgelegd in de wet Algemene Gegevens Verordening, ofwel AVG. Na je aanmelding ontvang je een formulier waarin staat omschreven wat wij met alle gegevens doen en wordt hier expliciet toestemming voor gevraagd.

Klachten

Laat het ons weten wanneer je ergens mee zit of een klacht hebt over onze zorg
Tijdens de zwangerschap komt er al veel op je af. We vinden het daarom ontzettend belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je verloskundige. Vanaf het moment dat de test positief is kun je bij ons terecht en zullen we er alles aan doen om onze zorg voor jou zo optimaal mogelijk te maken. Heb je vragen, onzekerheden of ben je ergens ontevreden over? Laat het ons dan weten. Het liefst zo snel mogelijk, maar ook wanneer je al langer ergens mee rond loopt. We staan altijd open voor een gesprek om te zien of we er samen uit kunnen komen. Soms blijkt het een misverstand te zijn of kunnen we je op een andere manier gerust stellen. Of misschien kunnen we we manier waarop we voor je zorgen zo aanpassen, dat jij je weer op je gemak voelt.

Gesprek
Het kan zijn dat we, op het moment dat je vertelt dat je ergens mee zit, niet direct de tijd hebben om hier goed op in te gaan. Dit kan voor jou vervelend zijn, maar we hopen hierin op je begrip. We zullen dan op korte termijn een moment met je inplannen waarin er voldoende tijd is om alles te bespreken.

KNOV Klachtencommissie
Wanneer een gesprek niet mogelijk is of wanneer we er onverhoopt toch niet samen uit komen, dan verwijzen wij je naar het CBKZ. Dit is het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg en bij hen kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Hij/zij is altijd onpartijdig en zal je klacht met je bespreken en kijken wat er nodig is om de klacht op te lossen. Zij kunnen je advies geven of ondersteunen in een gesprek met ons. De praktijk en de klachtenfunctionaris streven ernaar om de klacht binnen 6 weken af te handelen. Je kunt het CBKZ bereiker via 088-0245123 of een e-mail sturen naar klachtverloskundige@cbkz.nl

Geschilleninstantie
Wanneer je er met de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Zie voor meer informatie www.geschilleninstantieverloskunde.nl.